Eten, eten en nog eens eten in Bangkok.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu Eten, eten en nog eens eten in Bangkok.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

Eten, eten en nog eens eten in Bangkok....

Door: Frouke

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

13 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

Wat een feest: we zijn weer op reis!

Bijna 3 jaar geleden trokken we door Thailand, Cambodja, Laos en Maleisie met Pip (toen 4 jaar) en Mees (toen nog 2 jaar). En dit keer gaan we 5 prachtige weken in Thailand en Birma tegemoet….
Pip is inmiddels 6,5. ‘Dat is eigenlijk bijna 7 jaar,’ voegt pip daar altijd graag aan toe. Mees is 5. ‘Dat is bijna net zo oud als Pip’, galmt Mees erachter aan.

Pakken was snel gebeurd. Kids zijn inmiddels uit de luiers en buggy’s en groot genoeg voor eigen rugzakje met speelgoed. Hun kleren passen in onze rugzak. Twee rugzakken van 15 kilo. Joehoe! Het kan; lighttravellen met kinderen…

Ode aan oma, die een rugzak vol mini cadeauatjes voor de kids had gemaakt. Elke paar uur een klein cadeautje. Een oud succesnummer, vaak toegepast op mij en zusterlief tijdens onze reizen vroeger.

Boarden

‘Boarden? Dat kan ik dus allang, zei Mees, want dat heb ik al van papa geleerd in de sneeuw.’ En zelfverzekerd stapt meneer het vliegtuig in..

Goed, de vlucht, daar kunnen we kort over zijn: het was lang….maar relaxt. Kids sliepen, wij hielden filmmarathon en ik bofte met mijn buurman. Een Chinees die de hele vlucht aan alle kanten zat te dampen en rochelen. En dan te bedenken dat we nog overwogen hebben deze reis te starten met een paar dagen in Peking. Man, ben ik blij dat we dat niet gedaan hebben. Genoeg Peking gehoord en geroken tijdens die vlucht.

Bangkok

Bij aankomst in Bangkok konden we eigenlijk alleen maar denken aan het heerlijke eten. Rugzakken in het hotel gegooid en direct op zoek gegaan naar de dichtstbijzijnde foodmarket. Zo veel lekkerder als in de toeristische restaurants. Vers gemaakte Phad Thai, heerlijk geurende curry’s, vers ananassapje (ik krijg spontaan weer trek bij het schrijven van deze blog)….en bij al dat heerlijke eten smaakt een ijskoud Singha-biertje het beste. De glimlach op Erwins gezicht bij de eerste hap en slok zegt eigenlijk alles.

We zijn zo trots op Pip en Mees. Ze gaan weer mee in onze flow en genieten op dezelfde manier van het eten als dat wij dat doen... Ze bestellen zelf -in het thais!!- en eten met stokjes. Hallelujaaaaaa!! Is toch meer blijven hangen van die drie maanden als dat we dachten.

Watertaxi naar de tempel

Na een dag niks doen vinden we het wel weer genoeg geweest en nemen we de watertaxi naar de Wat Arun tempel. Bij de ingang staan grote krijgers met zwaarden. Vanaf dat moment waanden de kinderen zich volledig in een nieuwe Starwars episode. Elk standbeeld werd geïmiteerd en moest even op de foto worden gezet. Gelukkig was dat laatste geen probleem. Altijd wel een Thai of Chinees met camera in de buurt die het tafereel met liefde wilde vastleggen…

Bangkok wat was het fijn weer terug te zijn. We zijn lekker bijgetankt....Birma here we come…

• 18 Juli 2016 - 20:44

Oma Jet:

Wat een goed idee om dit weer te openen...we volgen jullie op de voet en zien graag ALLE foto's en horen graag alle avonturen...wat leuk dat jullie er allemaal samen zo van genieten...liefs xxx