The snake is your friend! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu The snake is your friend! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

The snake is your friend!

Door: Erwin en Frouke

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

15 Juni 2009 | Indonesië, Batavia



Ja beste lezers, de slang is je vriend…onthou dat goed, het scheelt je een aardige hartwip kan ik je vertellen!

Op aanraden van Co en Wiet (dank!!) zijn we naar de the Gili Islands vertrokken. Drie kleine tropische eilandjes voor de kust van Lombok. Gili Air (ons eiland) is zo groot dat je er in 2 uur om heen kan lopen. Auto’s hebben ze niet, horsewagons des te meer…En hoe is het verder hier…tja…….Stel je een bounty-reclame voor, bedenk er een mooi rieten bungalowtje aan het strand bij, en als je toch bezig bent: helder blauw water en prachtige koraalriffen…en je beeld van The Gili’s is compleet.

Duiken en snorkelen is absoluut prachtig hier, dus na een dag serieus niks doen vonden we het de hoogste tijd worden op een boot te stappen. Erwin ging duiken en ik snorkelen. Een vriendelijk indonesisch mannetje op de boot zou me wel even voor gaan en bleek een fantastische gids te zijn. Binnen een paar minuten wees hij me op octopussen, calamarissen, zeepaardjes en weet ik veel wat voor andere bizarre beesten. Toen kwam er een grote zeeschildpad voorbij die net zo nieuwsgierig was als ik, dus hij bleef de hele tijd om ons heen zwemmen. (Het stikt hier trouwens van die beesten, bij een andere snorkelsessie kwam ik er maarliefst 4 tegen!)

Nauwelijks bijgekomen wees de gids me op een zeeslang. Een GROTE zeeslang. De gids was helemaal blij kwam naar boven en riep: your baby brings goodluck! See the big snake??
Afin, ik had zowat 3 snorkels nodig om aan voldoende zuurstof te komen. Alsof het nog niet genoeg was, vond die slang ons blijkbaar ook interessant en kwam steeds dichter bij. Ik sloeg een heeeeel klein beetje in paniek want dacht dat de slang op mij afkwam en op zijn minst een bijt- of wurgpoging zou gaan doen. Ik als een gek achter mijn kleine indonesische gids gedoken, nog net niet aan het gillen….(ondertussen alleen maar beelden van mij in slang gewikkeld in een trauma helicopter in mijn hoofd)…begint die gids me toch te lachen en zegt ie: ‘snake is your friend!’ ik dacht: de enige keer dat een slang mijn vriend was, was in Cambodja, toen ie gewokt met ui en pinda’s op mijn bord lag…maargoed, dat snapte die gids denk ik toch niet, dus langzaam werd ik rustig en zag toen dat de slang het niet op mij voorzien had, maar dat ie gewoon naar de oppervlakte kwam om adem te halen.

Toen Erwin boven water kwam begonnen hij en zijn buddy de boot te wenken. Ze cirkelden om een prachtig grote kwal heen. Rood met paars. De O-zo-rustige-snorkel-gids reageerde net zoals ik op die slang reageerde en vroeg iedereen meteen op de boot te komen. ‘that’s not our friend, come out the water!!’ Bleek toch wel een heel giftig exemplaar te zijn ;-)

Niks aan de hand uiteindelijk, maar wel grappig hoe verkeerd je situaties dus in kan schatten…(toch dat onderwater boek van Jos maar eens wat beter bestuderen ;-) )

De duiken die Erwin heeft gemaakt waren trouwens ook echt prachtig: haaien, schildpadden en weet ik veel wat nog meer. Na 5 dagen ultiem relaxen is het tijd om morgen terug te gaan naar Bali, Seminyak. Daar is overmorgen het vrijgezellenfeest van Chris en Therese en vervolgens hun huwelijk! Wordt vervolgd……

  • 15 Juni 2009 - 16:43

    Frans:

    ha frouke & erwin,
    moet je toch het boek van ome jos nog ff lezen over de gevaarlijke zeedieren. Leuk dat jullie op de gili eilanden zitten. Wies en ik hebben ooit eens op gili meno gezeten. Veel plezier en groetjes

  • 15 Juni 2009 - 20:28

    Ma En Cees:

    DENKEN JULLIE WEL AAN MIJN KLEINDOCHTER!????? Al dat geduik en gesnorkel is ontzettend leuk maar wat moet dat kind daar allemaal wel niet van denken....Nou ja hoe dan ook natuurlijk weer een ontzettend leuk verhaal.
    Nooit gehoorde van die Gilieilanden maar ze lijken van hier af fantastisch....
    Lekker doorgaan met leven en tot gauw. Liefs xxx

  • 16 Juni 2009 - 20:09

    Carla:

    Hallo, luutjes
    Leuke verhalen, het is nooit saai bij jullie.
    Nog veel plezier.

    xxx ma

  • 20 Juni 2009 - 06:28

    Wiet En Co:

    Ha Luitjes! Is ome Jos de nieuwe Steve Irwin? Wij vonden het ook erg tof daar... Volgens mij hebben jullie vandaag de trouwerij. Geniet nog lekker van het relaxte leven! Liefs, WC

  • 21 Juni 2009 - 16:12

    Sander, Sandra, Eva:

    Wat een mooie verhalen! Jullie komen op en top relaxed terug. Veel plezier nog!

    Dikke kus,
    Sander, Sandra en Eva

  • 21 Juni 2009 - 22:32

    Jos Groenen:

    Kink helemaal niet verkeerd, al die mooie beesten. Heb je er wel foto's van gemaakt? Zeker die kwal ben ik wel benieuwd naar.
    Overigens, iedere zeeslang is ook extreem giftig, maar ze bijten bijna nooit :-).
    En mochten ze iets doen, je kan altijd bellen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 September 2013

AZIE!

13 Juni 2010

Zag 2 beren....

05 Juni 2010

Banff National Park

01 Juni 2010

Villa on wheels

21 Juni 2009

Aussies wedding
Erwin, Frouke, Pip, Mees

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 85611

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Birma en Thailand

25 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Roadtrip Azie met kids!

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: