Villa on wheels - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu Villa on wheels - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

Villa on wheels

Door: Erwin en Frouke

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

01 Juni 2010 | Canada, Revelstoke

Lieve allemaal,

Na wat kleine pre-vakantiele stress-perikelen was het dan zo ver: Pips' eerste roadtrip naar Canada...de vlucht viel alles mee dankzij de nodige onderhandelingen van Erwin met stewardessen hadden we 5 stoelen met extra beenruimte...beste relaxt reizen. Pip gaf geen kick, dus wij zijn helemaal blij met onze kleine globetrotter in spe...

De dag na aankomst in Vancouver hebben we de camper ongehaald. Het zou in elk geval een camper voor 3 personen zijn, als er iets groters beschikbaar was, zouden we dat krijgen. OK, we zien wel..jullie raden het al: een UNIT waar je echt u tegen zegt, zeker een groot rijbewijs voor nodig hebt als je er in NL mee zou rijden en werkelijk van alle gemakken is voorzien. Een aparte slaapkamer achterin voor ons, keuken met magno, oven, badkamer, en nu komt het: een uitschuifbare eetkamer. Nee, geen grap, als je op een knopje druk komt, schuift de eettafel + banken naar buiten, zodat er meer ruimte ontstaat in de camper. Wij waren compleet speechless en konden alleen maar denken aan meet the fockers film...niks afzien de komende weken, zwaar decadent 'campen'.

Meteen eind gereden en ergens naast een rivier midden in het bos de villa geparkeerd. Er lag nog sneeuw, maar gelukkig was ook de temperatuur in de villa makkelijk te regelen. Heerlijk geslapen. Pip ook trouwens. Geen last van jetleg oid. Wel alle3 helemaal kapot van de afgelopen weken, dus komen helemaal bij hier in alle rust in mooie natuurparken.

We zijn nu in Revelstroke, waar per jaar zo'n 28 meter sneeuw valt. Mooie hikings hier door de bossen met uitzicht op besneeuwde toppen. Veel marmotten, eekhoorns..Zouden ook veel beren en cougers moeten zitten, we zien wel sporen tijdens wandelingen, maar hebben onze eigen x-factor-wannebe in de draagzak zitten die er persoonlijk voor zorgt dat alles met een gehoor op veilige afstand blijft (...en wij binnen afzienbare tijd met een lichte gehoorbeschadiging door het leven gaan...)

Verder is het reizen bevalt het reizen met Pip erg goed. Ze geniet van alle aandacht en zorgt ervoor dat wachtrijen en probleempjes over onze fout geparkeerde camper als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Ook al een eerste deuk gereden...in iemands anders haar auto. Erwin zag de hele auto niet staan en ramde even goed langs de bumper. De vrouw vond het zelf 'een kleine kras op een oude auto' en hoopte vooral dat we een safe trip zouden hebben. Niks verzekeringswerk, niks boos worden, zeer relaxt sfeertje hier dus...

Morgen richting Glacier National Park...en binnenkort weer meer verhalen van the bloms on wheels!!

Liefs,

Erwin, Frouke, Pip

• 02 Juni 2010 - 07:50

Nathalie:

Lekker relaxed daar zeg!
    Ziet er vast grappig uit wanneer jullie door de bergen wandelen om beren te spotten en Pip in het dal al heeft laten weten dat jullie er aan komen...;-)
    Go Pip go!!

X

• 02 Juni 2010 - 08:32

Eline:

Wat super dat het allemaal zo goed gaat! En wat geweldig dat jullie weer zo'n enorme grote camper hebben kunnen regelen! Haha.. Heel veel plezier nog en laat Pip maar met die mooie wimpers knipperen en dan komt alles goed! ;)
    x

• 02 Juni 2010 - 09:44

Carla:

De verhalen zijn weer geweldig, ben benieuwd naar jullie foto,s.
    Heerlijk dat het met Pip ook goed gaat.
    Geniet ervan.

• 02 Juni 2010 - 12:55

Henriette En Cees:

Op de eerste plaats BLIJ te horen/lezen dat alles goed gaat. Had eigenlijk niets anders verwacht!!!!
    Zeker met zo'n klein kind dat alle sociale spelletjes al ongeveer beheerst!!!
    Stuur gauw wat foto's van jullie villa want een uittrekbare eetkamer is iets nieuws voor me.
    We gaan hier een borrel pakken op al die goeie berichten. Mét Eline want die is back home.
    Hopen dat jullie ontzettend genieten. Misschien iets minder dieren opzoeken en wat meer mensen voor mde belangstellingen van Pip.
    Heel veel lieve groetjes van oma en opa aan Pip en...een dikke knuffel

• 02 Juni 2010 - 14:41

Esmeralda:

weet je het zeker? er zitten veel illegale amerikaanse criminelen in canada...
    hier lekker druk, einde van het schooljaar... verder alles prima enne ik zet canada alvast op het lijstje
    have fun en tot snel!! xxx

• 03 Juni 2010 - 09:55

Sander, Sandra, Eva:

Hee daar!

Fijne vakantie met z'n drietjes! Canada... klinkt erg goed.

Dikke x,
    Sander, Sandra, Eva en Winnie

• 03 Juni 2010 - 12:09

Mir:

Wow, klinkt zeker niet verkeerd! Haha, een uitvouwbare eetkamer, ben erg benieuwd....heb nu een soort tourbus voor ogen met star of the show Pip!!! Geniet er lekker van met z'n drietjes en tot lezens! X

• 07 Juni 2010 - 05:42

Wouter:

Hallo daar! Ziet er relaxed uit zeg en wat een bakbeest van een camper! Geen wonder dat je andere auto's niet ziet staan... . Mooi om te horen dat Pip zich zo goed heeft gedragen in vliegtuig en weinig jetlag lijkt te hebben. Geniet er van daar! Xwouter