de waakhond met 1 oog en een houten poot - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu de waakhond met 1 oog en een houten poot - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

de waakhond met 1 oog en een houten poot

Door: Blommetje en Frouke

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

16 December 2006 | El Salvador, San Salvador

Yo!
Nou, die campina look is er wel af. Het frisse klimaat in Antigua hebben we ingeruild voor de kust van El Salvador, vlakbij la liberdad. Wat een paradijs daar man, niet te geloven!

Stel je voor, tuin met hangmatjes, ligstoelen, bank en zwembad. Open keuken, woonkamer binnen en kamer. Alles pal aan zee!! En dan blijkt ook nog eens dat het op de top 10 van beste surfspots staat. Nou goed. Wij hebben dus meteen 2 dagen bijgeboekt. Erwin heeft een surfplankje gehuurd en ik vermaakte me prima met een boek in het hangmatje en in het zwembad. Het is echt superwarm, dus op zijn tijd een siesta. Zijn helemaal in de relaxstand terecht gekomen. Alles manana en tranquilo. Overdag lekker eten kopen op de markt. Alles soorten vis en helaas ook veel schildpadeieren te koop op de markt in El Salvador. Lekker tegenstrijdig. We zitten nu in Monterico waar ze de schildpadden beschermen, en in El Salvador vreten ze alles op wat ze in de zee vinden (surfers uitgezonderd). Maargoed, pc is echt te langzaam, dus foto´s van het paradijs volgen later....
Wel grappig, naast ons zat echt een superresort met een dikke security gast met een dikke vette gun, en wij moesten het doen met een hond met 1 oog en een manke poot. We gaven hem 1 keer wat brood en toen was hij natuurlijk onze grote vriend, lekkere waakhond. De andere waakhond was oud en blind. Lekkere combi! Ach, who needs beveiliging. Nergens last van gehad en ons helemaal niet onveilig gevoeld. Alleen maar lekker uitgerust.Wel super hoor, lig je daar te chillen, vliegen er ineens 50 pelikanen over.....zucht....serieus, we zouden daar best kunnen wonen. Mir, misschien leuk om Room uit te breiden...En oja,Saar, mooi boek dat van de vliegeraar, heb het in 1 keer uitgelezen!

Daarna met de bus naar Monte Rico in Guatemala. Heenreis hadden we busje gehuurd met Aussies. Tja, hoe erg kan terugreis dan zijn...nou heel erg. 6 chickenbusses, 3 taxi´s en 9 uur later waren we in monterico. Met een busje hadden we dit in 5 uur makkelijk kunnen halen. maargoed, we hebben wel heel el salvodor gezien. Hoogtepunt van de reis was toch wel in een minibusje zitten met 26 man. Ja, we hebben ze geteld, nee het was niet comfortabel, maar wel lachen. Na chickenbus met klein bootje verder....en nu aan het strand. Stikt van de muggen hier, maar maakt ons niet uit. we zijn hier niet voor het strand, maar voor het schildpadden en kaaimannen-beschermprogramma wat ze hier hebben. Ze broeden hier alle eieren uit en die die zetten ze dan in grote hoeveelheden tegelijk terug in zee als ze net zijn uitgekomen. Zo is hun overlevingskans groter. Leuk is natuurlijk dat je eigen schildpadjes kunt adopteren voordat je ze uitzet. Dat gaan we dus vanavond doen....

En Rudy en Ireentje??hoest daar in Brazil?? Hoe zijn de mojito´s en hoe gaat de salsa? ons statiefje is al veel gebruikt!! En die van jullie_ groeten aan Allison!

Voor de rest; tot snel

En beterschap voor Rick!!

xxx

• 16 December 2006 - 18:46

Ma En Cees:

wat is het leven toch zwaar....hier in Nederland.
    Nu nog 3 dagen en we komen eraan. De weersberichten zien er goed uit...en we krijgen er door dit soort berichten steeds meer zin in. Liefs en tot gauw

• 16 December 2006 - 19:26

Eline:

Jaaa.. we krijgen er zeker zin in!! Bijna alles ingepakt dus komt goed!! Tot over een paar daagjes!! xx

• 17 December 2006 - 14:47

Marjanneke:

Groeten van mij en al je collega's!! Goed om te lezen dat alles prima met jullie gaat.

• 18 December 2006 - 11:23

Mark:

Ola Gringo's,

Ik heb uit de verhalen begrepen dat het jullie tot nu toe niks tegenvalt. Leuk he die chicken bussen, lekker confortabel en rustig. Vergeet niet in Antigua de vulkaan te beklimmen en geniet verder van alles wat julie tegenkomen.

Adios Amigo's

• 18 December 2006 - 16:14

Reinoud:

Hola gaupa gaupo

feliz navidad

• 18 December 2006 - 18:15

Ma:

Hee Frouke en Erwin. Een remmetje voor je oorbel en een reparatiesetje voor je rok nodig? Welke kleur rok??
    Verder Alexander/Suzanne aan jullie site toegevoegd kunnen ze ons ook volgen. Liefs en tot overmorgen of wat later on Panajachel.

• 19 December 2006 - 14:06

Edwin:

Tranquillo!!!!!

• 19 December 2006 - 14:07

Edwin:

Oja, hebben trouwens een huisje!!

• 19 December 2006 - 16:01

Wouter Berenschot:

Zeiden jullie nou SchilpaddenEI???

• 19 December 2006 - 17:59

Esther:

Zoooo, VAKANTIE!!!!!!!!!!!!!!YEAHHHHH!!! We komen er aan, morgen vliegen en dan eindelijk, eindelijk relaxen!! Tot snel xxxxxxxx

• 19 December 2006 - 21:09

Krishna:

he frouke en erwin,
    totally jalous over here!!! ziet er allemaal mega heftig uit. vooral het slapen in die hangmatten. geniet ervan en stay in touch! xxx

• 21 December 2006 - 07:56

Fenke:

Dag vakantiegangers. Wat een verhalen... Ach, hier is het ook lekker: ruiten krabben smorgens, files, hard werken en alles in het donker. Komt best goed! Genier er nog maar lekker van!!!