Schildpadden en Vulkanen - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu Schildpadden en Vulkanen - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

Schildpadden en Vulkanen

Door: Blommetje en Frouke

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

20 December 2006 | Guatemala, Panajachel

Hola amigos!!

Weer even snel een berichtje! We hebben weer veel gedaan ondertussen...Waar waren we gebleven? Ja! Bij onze geadopteerde schildpadjes!! Echt superleuk!! We hebben er allebei 1 geadopteerd. Mister Ed (ja Ed, naar jou, omdat je schildpadjes zo tof vond! Gefeliciteerd met jullie huis! Waar hebben jullie er 1 gevonden??x ook voor mir)....En de andere schildpad heet Happy Feet, speciaal voor Stan, Pien en Jeroen. Foto van onze hopelijk nogsteeds rondzwemmende vrienden volgt. Jaarlijks worden er 20.000 schildpadden gevonden en uitgezet, waarvan ongeveer 200 schildpadden het overleven in de zee. Alle opbrengsten van de adoptieschildpadden gaan naar de organisatie die ze uitzet. Goede zaak dus.

Dag daarna weer 4 uur in scheet en zweetlucht in de overvolle chickenbus naar Antigua.Daar Pacaya-vulkaan beklommen. Na ongeveer 3 km stijl naar boven lopen, kun je tot 300 meter voor de top doorlopen. De vulkaan is actief en overal ligt dus gestolde lava. Daar kun je dus gewoon overheen lopen. In de scheuren van de lava zie je de rode kokende lava nog. Heel warm daar op dat lava!! Plastic schoenen zijn dan ook niet zo handig, want die smelten. Maargoed, we hadden dus net ff geen marshmallows bij ons om te smelten, dus we hebben naar de zonsondergang gekeken, op een lekker opgewarmd stuk gestold lava. Heel bijzondere ervaring....(goede tip Mark!!Echt de moeite waard!!)

Maargoed, na Antigua door naar Lake Atitlan. Daar kun je met bootje naar alle gezellig dorpjes aan het meer, met uitzicht op 3 vulkanen. Echt schitterend hier. We hadden gehoord dat Hotel Casa Del Mundo echt een belevenis op zich was. Op een stijle berg hebben ze allemaal kamers met terras gebouwd. Het uitzicht van elk terras is geweldig. Je kan elkaar niet zien, en als je naar beneden kijkt zie je alleen maar water onder je. Hoeveel geluk hadden we weer, want er was precies nog 1 kamer vrij. Echt een superplek! Zelfs een warmwaterbad op 1 van de terrassen. Denk dat dit de mooiste plek is waar we tot nu toe ooit geslapen hebben.

Helaas zat het hotel de volgende nacht vol. Tijd om naar San Marcos te varen. Heel klein dorp met allemaal ying yang yoga types. Beetje van vagenstein dus. Niet helemaal ons ding, iets te hoog Yomandagehalte. Wat wel heel tof was, is dat Es hier ook naar toe is gekomen. HOe grappig om Es hier te zien! Dat hebben we dus gevierd met lekker etentje en wijn. gelukkig hebben ze die hier ook! Zo konden wij op onze eigen manier ook naar bed zweven....passen we toch nog een beetje in dit dorpje. vandaag door naar Panajachel...Morgen komen Esther, Wouter, Eline, Froukes Ma en Cees aan....die gaan we dus even opwachten......

Tot snel en allemaal vast fijne kerst!!!!!!!!!!!!!!

xxxxxxxxx

Erwin en Frouke

• 20 December 2006 - 17:43

Esmeralda:

hola!
    ja, het is echt superleuk om jullie hier te zien!!
    xxx

• 20 December 2006 - 19:32

Sander En Sandra:

Beste Frouke en Erwin,
    zo te lezen vermaken jullie je opperbest!!
    Wij wilden jullie in ieder geval hele fijne feestdagen wensen en alvast een gelukkig Oud en Nieuw!

• 20 December 2006 - 22:18

Edwin:

Mr. Ed komt nu helemaal naar Nederland zwemmen :-)

• 23 December 2006 - 18:47

Joan En Douwe:

Fantastisch weer zo'n schitterende vakantie. Jullie zien toch weer een mooi stukje van de wereld. Ik ben benieuwd hoe jullie kerst vieren, maar dat horen we nog wel. Geniet ervan en de andere foto's zien we wel als jullie thuis zijn.

• 25 December 2006 - 12:48

Lesley:

Wow, wat een gave foto's zeg! Ik ben jaloers.
    Hele fijne kerstdagen en een goed uiteinde, maar ik denk dat dat daar wel zal lukken.

Groetjes!

• 25 December 2006 - 16:53

Stan, Jeroen En Pien:

Wow, cool dat er schildpadjes naar ons vernoemd zijn. Hebben ze een onderbroek aan of is het schild op hun rug genoeg? Ik vind het wel schattige schildpadjes. Kan Happy Feet net zo goed tap-dansen? wij vinden de foto's stom....
    Grapje!! Zijn gewoon een beetje jaloers.
    Wij willen ook wel eens op een vulkaan staan waar je de lava van dichtbij kan zien met het blote oog.
    Stan vraagt zich af of een van jullie al race-kak gehad hebben vanwege de vakantie. vraag van Jeroen: hoeveel hebben jullie gezoend? Pien wil graag naar de schildpadjes komen kijken als ze groot zijn. Liefst over 5 of 7 nachtjes.
    Fijne vakantie voor iedereen. ho ho ho merry christmas!

• 27 December 2006 - 09:01

Mirjam:

Aaaah, dat klinkt allemaal erg goed! Hier mucho frio, dus kachel lekker opstoken en binnenblijven....alvast fijne jaarwisseling! KUS MIR