Het Rancho Resort.... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu Het Rancho Resort.... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

Het Rancho Resort....

Door: Blommetje en Frouke

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

21 September 2007 | Costa Rica, San José

Hallo allemaal!!!!
Hoe is het daar??
Hier alles super! We kunnen nu officieel zeggen dat we ons uitgerust en relaxt voelen. We hebben even niks laten horen, simpelweg omdat we zo afgelegen zaten. Geen telefoon, geen internet, helemaal niks. En eigenlijk beviel dat wel heel erg goed.
Wat hebben we gedaan??
Nou, vanuit San Jose hebben we een innie minnie vliegtuigje genomen naar de meest zuidelijke luchthaven (Golfito) om vanaf daar met een bus over een bijzonder slechte weg richting Punta Banco te stuiteren.

'Leuk' om nog even te vermelden is dat we erachter kwamen dat we maar 12 kilo pp mee mochten nemen in het kabouter plop vliegtuigje. We hadden dus overgewicht. Niet alleen onze bagage... Ook aan ons werd gevraagd wat we wogen. Ik dacht nog: misschien een paar kilootjes lichter opgeven? Nee, toch maar niet...beetje lullig als dat vliegtuigje niet kan opstijgen ofzo, je weet maar nooit hoe strak ze dat hier berekenen ;-)
Maargoed, ik dus eerlijk antwoord gegeven, gingen ze tot overmaat van ramp achter de balie met elkaar in het spaans overleggen: joh, hoeveel weegt ze? hahahaha. Wat, waarom lachen jullie? Wat?? hoeveel kilo??
Soms is het echt klote om te verstaan waar mensen het over hebben. Einde van het verhaal was dat we moesten bijbetalen. Voor onze bagage. Ja tuurlijk, dat ging er bij mij niet meer in. Met een klein humeurtje het kabouter plop vliegtuigje ingestapt. Zonder problemen opgestegen en gelandt op de plaats van bestemming en daar een heeeeeel groot lekker bord eten besteld. Het was heerlijk.

Onze eindbestemming was Punta Banco, Rancho Burica om precies te zijn. Dat is een stukje land van een paar oude vrienden/kennissen van Erwin aan het strand met cabanas erop. Echt superrelaxed (voor de geinteresseerden: www.ranchoburica.com). ''Where the road ends and the good life begins'' wordt gebruikt als slogan...en die klopt. De budschauffeur slaapt op de Rancho, omdat de weg letterlijk ophoudt na de Rancho. Ze zitten echt midden in het bos, en pal aan het strand. Echt pura vida daar. We kwamen al vrij snel tot de conclusie dat Blijdorp eigenlijk maar een slap aftreksel is van de Rancho, want echt alles komt voorbij daar! Aapjes, miereneters, scorpioenen, kikkers, luiaards, papegaaien, walvissen, leguanen,schildpadden,spinnen, vleermuizen, slangen. Om over de insectjes nog maar te zwijgen. Echt bizar. Zitten we op het strand, zien we de de spray van walvissen boven het water uitsteken. Zitten we op de uitkijkpost te chillen, komt er een luiaard voorbij. Horen we de hond blaffen, omdat hij een miereneter ziet en hier bang voor is. (Niet zo gek, omdat de mierenter de hond al enkele keren heeft proberen te wurgen...)
De hond van de Rancho (Ranger genaamd) is trouwens ook geweldig. Een rottweiler die de hele dag wil spelen. Hij doet geen vlieg kwaad. Maar het hele dorp is bang voor de indrukwekkend uitziende hond.

We zouden twee of drie daagjes blijven op de Rancho. Na 6 dagen zijn we uiteindelijk met moeite vertrokken. We hebben onze dagen doorgebracht in de hangmatjes, met de gezellige beheerders van de Rancho, surfen (erwin dan)....met de hond over het strand lopen,beetje pokeren en veel slapen, lezen, eten en drinken. We konden vanalles gaan ondernemen daar, maar we waren gewoon te lui...we zijn voor de vorm nog even naar de waterval gelopen die ook op het terrein ligt (hoe relaxt, je eigen waterval hebben...zucht). Kortom: perfect om helemaal bij te komen! En daarvoor gingen we op reis...

Daarnaast hadden we heel veel geluk met het uitkomen van schildpaddennesten. Net toen wij voorbij kwamen, kwam er een nest uit die we in de zee hebben uitgezet met de mensen die een beschermprogramma hebben opgezet. Heel schattig om 100 kleine schildpadjes uit de grond te zien komen en in de zee te zien verdwijnen.

Het weer was het enige verbeterpunt. Het bleef maar vallen. Eigenlijk was dat ook niet zo erg, want heel actief waren we toch niet....

Na de Rancho was het tijd om weer verder te gaan...om 5 uur 's ochtends de bus genomen en in 1 ruk naar Bocas del Toro gereisd. Een mooi groen eiland aan de kust voor Panama. Duiken schijnt hier goed te zijn, dus dat gaan we eens zelf bekijken!!

Hasta luego!!

gr Sha

• 21 September 2007 - 21:59

Carla:

Leuk weer wat te lezen.
    Wat een naar leven hebben jullie toch.
    Nog veel plezier.

• 22 September 2007 - 07:46

Ma En Cees:

Ik ben blij om weer wat van jullie te lezen. Ook goed dat jullie het emailadres bij dit godde3lijke paleis hebben vermeld. Als we ooit eens.....weten we waar we moeten zijn.
    En ik besef nu ook dat het wel handig is om niet alle talen te spreken.
    Hier gaan we een mooie nazomerzondag tegemoet. Nog een dikke week en we halen jullie alweer. Tot gauw.

• 22 September 2007 - 08:32

Yvette:

Hi!

Wat een verhalen zeg! Klinkt allemaal onwijs goed, kan me voorstellen dat jullie helemaal aan het bijkomen zijn!

Geniet ervan!
    X

• 22 September 2007 - 08:41

Ellie:

Klinkt heel goed, jullie vakantie.
    Nog veel plezier

• 22 September 2007 - 10:56

Es:

ha ha, dat ze zich daar druk maken om kilos!! ik sta versteld!! heb erg moeten lachen om jullie verhaal en wat klinkt t weer als een heerlijk oord... jullie kunnen nog een eigen bedrijf beginnen als heerlijke oorden zoekers en kenners... lijkt t jullie wat?
    geniet er maar lekker van, xxxx

• 22 September 2007 - 19:37

Nathalie:

Hallo,

Klinkt weer lekker. Veel plezier, geniet ervan!

Groeten,

Nathalie x

• 22 September 2007 - 23:43

Hanneke:

Niiiiiiiiiiiiice, des zekers matriaol! Ik heb vanavond staan blauwbekken op een fiske in de Reeshof, ook leuk (maar wel anders;))! Doe de groetjes aan eveline als je haar ziet, geen idee of die alweer terug is in Bocas maar dat weet jij ws beter dan ik nu.
    Chao pues, Ganek

• 24 September 2007 - 15:38

Wouter:

Mooi om te lezen dat jullie jongelui je vermaken! Geniet ervan! 'Dat de zon schijnt, het bier koud is en er eieren in overvloed moge zijn', zeg ik altijd maar!