soppa del ratta - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu soppa del ratta - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

soppa del ratta

Door: Blommetje en Frouke

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

12 September 2007 | Costa Rica, Monteverde

Hallo Allemaal!

Zoals jullie weten waren we toe aan veel tranquilo/manana-acties, maar dat namen ze bij Martinair wel heel letterlijk. Toen we op Schiphol aankwamen bleek onze vlucht net 8 uur vertraging te hebben.De vakantie begon dus met een dagje Amsterdam. Uiteindelijk kwamen we niet meer 's avonds maar om 3 uur 's nachts in San Jose aan. We waren compleet over onze slaap heen, dus we hebben daar een paar uur gewacht en meteen de bus genomen naar Fortuna, waar we om 11 uur 's ochtends aankwamen. Heerlijk hotel geboekt met zwembad en uitzicht op de actieve vulkaan. Even bijkomen. Nou, dat bleek toch wel nodig. Onze ADHD-bui van de afgelopen weken sloeg om in een soort comatueuze toestand. We hebben echt 2 dagen compleet knock-out gelegen en alle vermoeidheid eruit geslapen.

De derde dag besloten we naar de hotsprings te gaan. Onder aan de actieve vulkaan liggen allerlei hotsprings, die de moeite waard moesten zijn. Nou, dat was het zeker!! Een schitterende natuur met allerlei warme baden.... met op de achtergrond een rommelende vulkaan...Volgens de lonely planet was dit de ideale filmlocatie voor de verfilming van the Garden of Eden. Nou, daar waren we het helemaal mee eens. We waren nog niet bijgekomen van al dit moois en kwamen toen een hotspring-bar tegen. Lekker in het water, in de natuur, met een bar. Heerlijk vakantie-momentje....wij helemaal blij....klinkt beetje too good to be true he?
We hadden het nog niet uitgesproken, of erwin ziet iets drijven: een rat. Verzopen en inmiddels wel gekookt in de hotspring. De barman vond het bijzonder grappig en stelde voor die avond rattensoep te koken. Heel subtiel hebben we deze hotspring verlaten en hebben we een andere hotspring opgezocht....

Na deze heerlijke dag was het tijd voor de volgende plek. Met een boot over een meer van Arenal gevaren...op naar Monteverde. Een schattig dorpje, midden in het cloudforest. De natuur in Costa Rica is echt prachtig. Overdag gewandeld en toen kwam Erwin met het idee dat het wel eens heel interessant zou kunnen zijn om met schemering/in het donker in het cloud forest te gaan, omdat er dan veel meer insecten en dieren te zien zouden zijn. ''Tuuuuurlijk, doen we!'' zei ik, iets stoerder dan ik eigenlijk was. Gids geregeld en vertrokken. Het is een hele belevenis om in het donker te lopen. De geluiden van krekels lijken ineens veel aanweziger....na een paar minuten was het al raak: een luiaard met een jonkie!! Echt zo schattig! (we zagen trouwens wel behoorlijk wat overeenkomsten met ons tempo sinds we hier zijn). De gids had echt ingebouwde nachtkijkertjes volgens mij, want hij zag echt alles. Van beesten (rat op hoge pootjes, weet even de naam niet meer),insecten, krekels, citronella-planten, coconnetjes, rupsen, vogels, vlinders en jawel: gigantische bananenspinnen!! Met van die grote harige poten...Het liefste was ik toen gillend weg gerend (Es, weet je nog: flashback naar Ecuador??), maar da's niet cool en bovendien compleet zinloos. Nadat de gids en erwin rustig de tijd hadden genomen voor een close-up foto shoot had ik mezelf weer onder controle en beloofde ik mezelf de grootste cocktail die er in het hele dorp te vinden was als was als we er ooit weer aankwamen. Dat was gelukkig het geval.
Nou, weer een klein grensje verlegd. Genoeg voor deze reis! We kwamen om even helemaal bij te tanken en uit te rusten. Daarom nemen we morgen het vliegtuig naar Zuid Costa Rica naar Rancho Burrica. Lekker in een cabana op het strand: surfen en chillen!

• 12 September 2007 - 17:59

Ma En Cees:

Nou proficiat. Dat had ik je niet nagedaan van die spinnen.
    Dat van die cocktail wel.
    Mooie foto's. Lijkt het wat op de hotels in Guatemala of denk ik dat maar.
    Nou, wat betreft het weer mis je hier niet alles. Droog en redelijk normale temperaturen. Wat betreft de natuur mis je dus niets en zijn jullie ruimschoots voorzien.
    Hoop dat jullie vliegtuig geen vertraging heeft want het lijkt of jullie uitgerust zijn. Lieve groetjes en geniet ervan!!!

• 12 September 2007 - 18:27

Es:

ha ha! ja, ecuador kan ik me ineens weer heel goed herinneren! wat ziet het er allemaal heerlijk uit daar en jullie verhaal maakt t nog aantrekkelijker... krijg echt zin om mijn spullen te pakken en weer te vertrekken! geniet er dus maar lekker van, jullie missen hier niets! maar ik heb wel zin om je weer te zien hoor frouksel! xxxx

• 12 September 2007 - 19:18

Marleen:

Hi Blommetjes!

Goh, wat zijn jullie toch een stelletje avonturiers!!! Heel leuk weer om dit te lezen.

Ik ben enorm aan 't windsurfen hier op bonaire (en dan nog jaloers zijn op jullie, hoe is het mogelijk he, nou, zal wel met gras van de buren te maken hebben, haha!). tegenwoordig ga ik op tekeer MET trapeze, wat erg relaxed surfen is. :-)

Ik kom net van op&neertje Equador. Spectaculaire vlucht gehad, maar dat hoor je nog wel. Veel plezier daar en kijk een beetje uit met die insecten he!

Dikke kus,
    Marleen

• 14 September 2007 - 10:31

Eef:

Dat ziet er weer erg relaxed uit!
    Zou er bijna jaloers om worden, op dat spinnetje na dan!
    Geniet er nog even van en we spreken daarna snel af.

kus eef

• 14 September 2007 - 17:34

Reinaldo:

tering toch een keertje van me dennis bergkamp sindroom afkomen

• 14 September 2007 - 17:53

Carla:

Leuk om jullie verhaal weer te lezen,en de mooie foto,s te bekijken.
    heel veel plezier, geniet ervan.
    geen post.

• 15 September 2007 - 14:17

Frans En Wies:

Wow. Ik kan even niets intelligenters bedenken. Misschien toch eens met Willem-Alexander aanpappen. Werken ben je snel beu als je dit ziet. En dat kleine miezerspinnetje neem ik op de kop toe. Geniet er lekker van. Ben benieuwd naar de rest van de foto's. Gaan jullie die vulkaan nog op?
    Groetjes, Frans, Wies, Stan, Jeroen en Pien.

• 19 September 2007 - 20:09

Jorin:

Joow Brabo,

Dat ziet er kei relaxed uit!!
    Geniet er maar lekker van hier is het shitty W&W (weer & Werk ;-))

x van die aandere babo