Boem Boem Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu Boem Boem Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

Boem Boem Bali

Door: Erwin en Frouke

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

05 Juni 2009 | Indonesië, Bali

Selamat Malam!

Yes!! Daar zijn we weer!! Na een veel bewogen jaar begon het weer te kriebelen..we moesten echt weer even een reis maken...zeker nu het nog kan...(voor de lezers die het nog niet weten: Frouke begint een serieuze buik te krijgen...niet van het eten...in september komt er een klein Blomminnetje bij ;-)... Tijd voor een maand Indonesie dus!

Bij aankomst gecrasht in een super de luxe villa met een enorm bed in Jimbaran. Na 14 uur slaap voelden we ons weer wat fitter. Eerst even lekker bijgekomen bij het zwembad en lekker aan de verse cocosnoten en vis gezeten aan het strand. We waren alweer vergeten hoe heerlijk het hier ruikt, hoe supervriendelijk de mensen zijn en hoe lekker nasi als ontbijt is..

Hele bergen eten later voelden we ons weer zo goed dat we zelfs toe waren aan een tempelbezoek in Ulu Watu. De tempel vonden we niet zo bijzonder, de omgeving des te meer. Op een prachtige stijle rotswand stond de tempel en het stikte er van de apen. Toen Erwin een mooie zonsondergang foto van me wilde maken, kwam er meteen een gesjeesde jatmoosaap die in een splitsecond mijn haarspeld uittrok en opvrat. Ja, je leest het goed. Het grappigste is nog, dat de dader op foto's staat vast gelegd (zie foto's)..

Mensen reageren hier trouwens echt heel erg leuk op mijn buik. Het begon al bij de douane. We hoefden niks te laten zien of tassen open te maken. Wat vragen beantwoorden over hoeveel maanden ik zwanger ben en of het de eerste is, waren genoeg voor schouderklopjes, gelukswensen en alle medewerking die je je maar kan wensen.Bij de hotels waar we inchecken is de vraag: how many persons? 2? Noooooo, you're with 3! Wederom gevolgd door gelach, schouderklopjes en tassen die van me worden overgenomen.Relaxt! Kan ik best aan wennen zo ;-)

Na Ubud door naar Sanur waar Co en Wiet naar toe kwamen de laatst dag van hun honeymoon. Het geluk wilde dat er nog een villa vrij was voor 4 personen...lekker gegeten en de halve nacht bij zitten kletsen....het was super gezellig!! En betere en actuelere reistips konden wij ons zelf niet wensen. Co en Wiet kwamen net terug van de gilli islands (tussen Bali en Lombok)...hun foto's leken op de betere bounty reclames, dus dat gaan wij ook zeker even zelf uitchecken. Bedankt!!!

Vandaag naar Ubud gereisd. Hier veel kunstenaars en houtsnijwerk, maar vooral veel rijstvelden. Lange wandeltochten door de rijstvelden zijn nu iets te zwaar, dus we hoopten op een rustige accomodatie in de rijstvelden. Via een lief indonenisch mannetje hoorden we dat er nog 1 kamer ergens beschikbaar was....ergens bij de rijstvelden, hij vond het echt heel mooi daar. OK, hij zou wel 2 motorrijdertjes voor ons regelen. Wij achterop, stijl die bergstraatjes op ( ik helemaal bang dat die motor het niet zou trekken en ik af moest stappen)..maar mijn kleine stoere motordriver bleek een ware shumacher te zijn...de kamer is ECHT geweldig.Vrij uitzicht over de rijstvelden aan alle kanten. Eigenlijk de beste kamer van het hele hotel. Zwembad erbij, vers fruitsapje op ons prive terras...tsssssssss....veeg ons maar op...morgen bij zonsopgang gordijnen open en dan zitten we in onze eigen rijstveldtour. Lopen? Ander keertje...hebben onze handen vol aan kijken op het moment ;-)

Pelan-Pelan (indo voor: relax relax)

• 05 Juni 2009 - 18:56

Eline:

Hé Frouke, sta je niet gewoon zelf voor aap op de foto?! Zie namelijk helemaal geen foto's met een aap hoor! :P

• 05 Juni 2009 - 18:58

Eline:

Oh, maar verder nog een fijne vakantie! x

P.s. Lijkt me trouwens ook heerlijk die nasi 's ochtends.. ;)

• 06 Juni 2009 - 06:28

Ma En Cees:

Geweldig .... precies wat we nodig hadden in die verbouwing hier, een mooi verhaal in een m ooie wereld. Heel veel genieten en allemaal lekker ongeplande dingen doen. Leuk die buikreacties.
    Liefs xxx

• 07 Juni 2009 - 21:32

Nathalie:

He Broertje en bevallige schone zus,

Klinkt weer super goed allemaal!!

Veel plezier voor de resterende tijd.

x

• 09 Juni 2009 - 16:34

Esther:

sjonge jonge.....mooie foto van frouke die heel bevallig in de boom aan het klimmen is! De rest ziet er ook al niet slecht uit, jullie hebben het goed voor elkaar. Veel plezier daar en Erwin surf ze! x

• 10 Juni 2009 - 10:55

Frouke:

Lieve Esther, die foto's die je nog op de site ziet zijn van Panama. Mijn buik is inmiddels ECHT een stuk groter hoor ;-)
    maar toch bedankt voor het compliment dat je denkt dat ik 6 maanden zwanger ben op die foto ;-)
    x

• 16 Juni 2009 - 11:48

Wouter:

He Froukseltje en Blommesteijn! Lekker aan genieten daar als ik zo zie en lees. En goede nieuws is dat jullie nog bijna twee weken hebben!! Geniet er heel veel van! Gr. Wouter