Seriously Easy Going man! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu Seriously Easy Going man! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

Seriously Easy Going man!

Door: Blommetje en Frouke

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

02 Januari 2007 | Belize, Caye Caulker

Lieve Allemaal!

Allereerst: een super 2007!!! Hoe was de jaarwisseling bij jullie? Goed het nieuwe jaar ingeknald?? We horen graag alle verhalen!

Wij zijn inmiddels in Belize aangeland, maar tussen kerst en oud en nieuw hebben we ook niet stil gezeten..

''Fabricatie de Bin Laden'', zo noemde de vuurwerkverkoper in Antigua zijn vuurwerk. Vuurwerk gebruiken ze hier met kerst,en veel minder met nieuwjaar. Erwin,Cees en Wouter deden graag mee met deze traditie....nou, dat hebben we geweten. Om 12 uur leek het alsof heel Antigua de lucht in vloog.(Beetje hetzelfde effect dat we in RotterdamZuid hebben bij de jaarwisseling ;-)) Vooral de Torro Negro-bommen voelde je echt in je buik natrillen.Blommetje kwam na het afsteken met gelukzalige blik weer terug naar de kamer. Geen idee of die blik kwam door alleen het vuurwerk of al het bier dat er met de jongens van het hotel was gedronken. Maargoed, het was een aparte kerstavond. Verder hebben we de kerst doorgebracht zoals ieder ander: etend en drinkend. Maargoed, zo'n zwembad en strak zonnetje erbij is toch wel super relaxed.

Na Antigua een bootje gepakt naar San Pedro, leuk dorp aan het meer van Atitlan. Daar kwamen we bij een koffietentje uit waar ze zelf koffie maakten. Jullie raden het al: hier moesten we een pitstop maken en moest blommetje even alle soorten koffie proberen. Een uur later (en 2,5 kilo koffiebonen rijker), kregen we hem mee. Weer een gelukzalige blik in zijn ogen...

De volgende dag hadden we de ultieme relatietest. 15 uur in een minibus met 7 man familie. In 1 ruk van Antigua, Zuid Guatemala, naar Tikal, Noord Guatemala. We konden kiezen: een slechte, niet geasfalteerde weg, met mooi uitzicht, of een betere weg, met saai uitzicht. Wij kozen voor het uitzicht ( om de relatietest nog iets zwaarder te maken). Na 15 uur hobbelen en bobbelen waren we in Tikal. Iedereen is met vlag en wimpel geslaagd voor de test: geen ruzies of irritaties ( alleen beetje blauwe kont, maar ach, je moet er iets voor over hebben).

In Tikal geslapen in schattige Cabanas in de jungle. Een wat hoger beest gehalte dan in andere hotels....en twee slangen in de tuin...(zo hoorde ik gelukkig pas naderhand.).Maargoed, alles went, zo ook dit hotel. Al gaan sommige mensen wel erg ver ( Esther wilde niks doodmaken. Kakkerlakken en andere ranzig vliegend spul werd lief naar buiten gedragen). Wat mij betreft krijgt alles wat beweegt of steekt en niet bij de familie hoort een slipper op zijn hersenpan.

Maargoed, natuurlijk zijn we in Tikal naar de Maya-tempels geweest. Echt geweldig mooi. Ik kan nu een heel cultureel en historisch verantwoord verhaal gaan schrijven over waarom het mooi was en hoe eruit zag, maar we zetten wel foto's op de site. Scheelt jullie leestijd, en mij zontijd. Want we zitten hier natuurlijk niet voor Jan Doedel op een tropisch eiland met veel zon.

Na Tikal zijn we naar Belize gereisd...Na een uur met een boot zien we een eiland met gekleurde groene huizen op het meest zuidelijke puntje tussen de palmbomen: daar zitten we nu een weekje om lekker te chillen. We kijken uit op onze eigen pier. Dit is echt te relaxed voor worden. Het is echt de antillen. Palmbomen,verse pina coladas,pelikanen die overvliegen, kreeften in het water ....Alles is seriously easy going ( onder en boven water). Kennen jullie die Malibu-reclames? Ze zijn vast hier opgenomen. Veel reggae, rasta-gasten, lekker bbq-en voor onze bungalows en vooral lekker duiken en snorkelen........morgen gaan we op een zeilboot naar een snorkelplek met haaien......

Dit is echt de perfecte afsluiting van een maand Midden Amerika zeg....Ik was al verliefd op Peru , Equador en Bolivia, maar na El Salvador, Guatemala en Belize weet ik het zeker: Zuid- en Midden Amerika zijn echt landen waar Erwin en ik zouden kunnen wonen!! Ik denk dat Erwin in zijn vorige leven hier woonde. Jah man, seriously easygoing man: no worry, no hurry, no problem!
En weer die gelukzalige blik in zijn ogen....

xxx

Frouke

• 02 Januari 2007 - 19:23

Esmeralda:

hoi lieve schatten!! ja zuid en midden amerika zijn echt geweldig! julli ook feliz 2007!! we hebben het in Antigua gevierd, was echt heel leuk!! en zometeen gaan we de Pacaya doen, goed begin vh nieuwe jaar... geniet van de piñas! xxx

• 02 Januari 2007 - 22:32

Frans En Wies:

Hallo, jullie ook allemaal een geweldig 2007. Wij hebben het ook zeer spectaculair gevierd in nat, koud en stormachtig Velp (Tja, verschil moet er wezen). Zeer vervelend als dan een fles omwaait terwijl daar een net aangestoken pijl inzat. Gelukkig kwam die in de car-poort bij de buren terecht. Dat hebben we nog eens dunnetjes overgedaan aan de andere kant en die kwam onder de auto van de buren terecht. En het dan maar raar vinden dat er links en rechts bij ons zo veel verhuisd. Het wordt helemaal vreemd als de hele straat ergens anders oud en nieuw viert en wij de enige tokkies van de meerkoetstraat zijn.
    Denken jullie vooral goed eraan om jullie in te smeren. Staat zo raar als je hier als een kreeft in de winter aankomt.
    Groetjes van ons allemaal en dikke kussen van Stan, Jeroen en Pien.

• 03 Januari 2007 - 19:44

Krishna:

ola, gelukkig nieuwjaar!!! Geniet nog met volle teugen van jullie vakantie! Prachtig deze verhalen.

kus, krishna

• 03 Januari 2007 - 23:36

Astrid En Jos:

Hallo, de beste wensen voor 2007. Maak er weer een mooi jaar van. Maar met alles wat we lezen en zien van jullie maken we ons daaar helemaal geen zorgen over.
    Wij hebben hier ook genoten van de jaarwisseling; eerst skien met de kinderen, vervolgens vieren met vrienden om te eindigen met een feest bij de buren. Goed dat we 1 januari vrij waren.

Even nog een berichtje voor ons Henriette; ik ben met oma naar de oogarts geweest. Ze bleek nastaar te hebben; iets wat betrekkelijk eenvoudig verholpen kan worden. 19 januari wordt ze aan haar linkeroog geopereerd, 26 januari aan haar rechteroog en daarna zal ze alles weer helder zien. ze was er erg blij mee en kijkt er al naar uit, want nu ziet ze inderdaad erg weinig.
    Geven jullie dat even door?

Nog heel erg veel plezier en geniet er nog van.

Groetjes van ons allemaal,

Astrid, Jos, Milou, Samuel en Noa

• 05 Januari 2007 - 15:50

Evelien:

He lieve neef en frouke,

Een super 2007 toegewenst, wat best wel zal gaan lukken. Die dikke buik gaan jullie alleen niet meer zien, want jullie worden 11 januari al oom/tante/neef/nicht of wat dan ook. Het is nu al een eigenwijs kind of het heeft mijn richtings gevoel, aangezien verkeerd om ligt.
    Nog een hele fijne week en we zien jullie snel.

Liefs frans en eef

• 05 Januari 2007 - 19:00

Anita & Frank:

Alllereerst een goed en gezond jaar toegewenst aan jullie allen. Wat een contrast ik zou met Oud & Niuew naar Beesterszwaag gaan daar waar nu een niew kabinet geformeerd wordt. Maar dat is allemaal afgezegdomdat ik een hernia heb. Dus rustige feestdagen krijg op 15/1 een prik in m'n rug om de onstoken zenuw te laten slinken. Komt allemaal wel goed maar heeft wel veel impact op je dagelijks leven. Niet echt wild momenteel. Doe ook geen examen D opleiding is doorgeschoven naar juni, maar iedereen weet toch al hoe slim ik ben :-).
    Nog heel veel plezier en een lieve groet van Anita & Frank x

• 09 Januari 2007 - 17:55

Marleen:

Hoi!

Jullie ook een heel goed nieuw jaar met veel hard werken... sjongejongejonge, wat wordt er toch SCHAAMTELOOS genoten van het leven door jullie twee. HAHA! Ik mis jullie, dus kom maar snel thuis, dan gaan we hier gewoon in hetzelfde tempo door met lekker eten en drinken. Tot snel!!!

Liefs,
    Marleen

• 11 Januari 2007 - 19:06

Henriette En Cees:

Hi man!! Are you going easy??
    Wij zijn erg easy. Gelukkig nog niet hoeven werken. Wel zeer nagenoten, onze foto's bekeken (er toch te weinig gemaakt) en genoten van de herkenning nop jullie site.
    Nu uitzien naar de foto-kijk-avond. Veel liefs van ons en tot gauw ziens als we zpo'n heerlijk echt bakkie doen.

• 11 Januari 2007 - 19:08

Henriette:

p.s. het typen gaat nog niet zo relaxed, zie ik maar hoop dat jullie het begrijpen!!!