x-mas; 'the tropical version' - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu x-mas; 'the tropical version' - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

x-mas; 'the tropical version'

Door: frouke

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

25 December 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Deze feestdagen gaan bij ons de boeken in als 'the tropical edition'. Op een hagelwit strand (jaaa!!! white christmas!!), proostend met een glas koude bubbles en een warme kerstmuts aan het kerstdiner......heerlijk....Na het diner volgt een vuurshow op het strand komt Santaclaus met zijn rendieren op de fiets nog even voorbij. Santa had erg zijn best gedaan en was helemaal los gegaan met watjes en karton om een witte baard en bijpassende wenkbrauwen te krijgen. Hetzelfde gold voor de rendieren...Ze waren allemaal erg uitgelaten en vrolijk....we denken dat Santa en zijn rendieren de arreslee niet voor niets hebben omgeruild voor een fiets....Het was erg gezellig (en Ik kreeg spontaan zin in Carnaval)... Het blijft fantastisch om te zien hoe de kinderen zien wat ze willen geloven. Voor hen was het dus SANTA-klaas. 'Hij is weer helemaal uit Spanje gekomen he?', vroeg Pip. Mees vroeg waar de zwarte pieten waren en vond een stuk baard (watje) van Santa-klaas wat hij de rest van de avond met zijn leven bewaakte.

Inmiddels zitten we voor de tweede week op Koh Lanta, een eiland aan de Zuid West kant van Thailand. We hebben het idee dat we een levende tropische reisgids zijn binnen gevaren. Dit is alleen de luxe versie van de expeditie Blominson ervaring die we in Cambodja hadden...We merkten dat we na 2 maanden op weg te zijn behoefte hadden aan 'vakantie'...klinkt asociaal decadent, maar even niet op weg zijn naar een volgende bestemming maar zonder plan ultiem lummelen aan het strand is zo fijn! We lezen boeken, terwijl de kinderen zich vermaken met water, zand en andere kindjes. Inmiddels durven Pip en Mees allebei zonder bandjes en duikt Mees zonder enige moeite zelf het water in en zwemt hij onder water naar ons toe. Dat zorgt voor de nodige aandacht van andere gasten en personeel, waardoor Mees hier langs de zwembadrand paradeert met zijn buikje naar voren als een kleine Bokito.....hilarisch.

Afgelopen week hebben we 4 eilandjes bezocht om te snorkelen. Prachtig! Mees moet even wennen aan het zoute water en gilt moord en brand de eerste keer....het water prikt op een aantal schaafplekken. 'Ik wil eruit! Hier onder water zitten allemaal rotmuggen die prikkuuuuhhh'. De kaptein hees Mees weer aan boord en spoelde hem af met zoet water. Toen hij was afgekoeld ondernamen we poging twee....dit keer bleef Mees rustig..'hier zitten niet meer zoveel muggen'...

Emerald Cave maakte van alle plaatsen de meest indruk... Een 80 meter lange grot die je door moet zwemmen voor je in een lagune komt, met een klein strandje en tropische planten overal waar je kijkt. Die grot was 'dus echt doodstikke donker' aldus Pip. We hadden allemaal een fel oranje reddingsvest aan en gingen in colonne achter de kaptein aan die een zaklantaarn had....Terwijl ik me bedacht wat er allemaal in deze grot in het water zou kunnen zitten vroeg Pip; 'mam, zitten er ook haaien in deze grot? of andere grote vissen met tandjes? slangen misschien?of krabben? Van die hele grote?'.......fijn....Ik was dan ook erg blij toen ik het licht aan het einde van tunnel zag ;-)

We hebben nog lang geen genoeg van lummelen op het eiland, dus blijven hier lekker oud en nieuw vieren en vertrekken dan richting Maleisie voor de laatste weken van onze reis....maar dat is pas 'volgend jaar'....

FIJNE JAARWISSELING ALVAST!!!

• 25 December 2013 - 11:16

Merit:

Ik geniet van jullie verhalen en foto's en we hebben al meerdere mensen laten zien hoe geweldig het is om met kinderen te reizen. Wat een onwijze ervaring. Wij zijn gisterenavond de stad in geweest voor kerstavond en was erg gezellig. Daarom nu aan het uitbrakken voordat we vanmiddag naar het kerstcircus gaan. Geniet nog lekker van jullie paradijsje en ben benieuwd naar Maleisie.

• 25 December 2013 - 11:16

Fenke:

☀️☀️☀️☀️ Een witte kerst vieren in je bikini.. Hoe vervelend kan je het hebben.. Zucht, weer iets voor op mijn jaloers-op-Frouke-vanwege-hun-hun-ultieme-gave-reis lijstje

• 25 December 2013 - 11:42

Carla:

Het is weer leuk om jullie verhaal te lezen, met de foto's die we krijgen zie ik het allemaal voor me.
    Veel plezier .

• 25 December 2013 - 12:38

Paul Tissingh :

Leuk verhaal weer! Zo beleven we jullie reisavonturen een beetje mee. Veel bekende plekken voor ons. Precies 9 jaar geleden was ik op Koh Lanta. Tweede Kerstdag zal ik niet snel vergeten. Wrong time, wrong place, maar gelukkig kwam het met ons helemaal goed. Geniet nog van jullie verblijf daar en van Maleisië! Brand morgen maar een kaarsje namens ons.

• 25 December 2013 - 21:08

(o)ma Jet En Opa Cees:

Alweer een verhaal dat ook weer 2x zo lang had mogen zijn......wat een avonturen en wat een schrijfstijl.....
    Volgende keer als jullie weer te zien zijn op het witte strand laten wij onze witte Franse sneeuwwereld zien!!!!
    Maar.....ook die is is beperkt bij al deze prachtige avonturen....wat een avontuur voor jullie allemaal.....
    Geniet en geniet!!!!! Tot gauw.
    Liefs uit Tilburg Zuid!!!!!!

• 27 December 2013 - 17:57

Wies:

Nou Jet, volgens mij is het helemaal niet zo beperkt en gaan wij de blommetjes eens flink jaloers maken met een gigantische vers gevallen pak sneeuw

• 27 December 2013 - 18:00

Wies:

Ik had er nog minstens een a4tje aan vastgeplakt, maar om de een of andere reden is dit weg gevallen. Het komt er in het kort op neer dat ik helemaal niet jaloers ben en dat ik jullie heel veel plezier wens. Ook namens de rest van de familie.

• 27 December 2013 - 20:29

Jos:

Ik geniet van alle verhalen. Wat een mooie avonturen! Bedankt dat jullie dit willen delen. Een mooie jaarwisseling toegewenst. Lieve groeten.

• 02 Januari 2014 - 15:38

Eiso Broersma:

Hoi lieve werledreizigers,

Ik heb genoten van het reisverslag. je begrijpt dat De Sint erg geineteresserd was hoe zijn broer het er vanaf bracht met zijn slee. De zwartepieten hebben jullie wel gemist dit jaar, gelukkig kan ik dit mooie bericht aan het toesturen. Wij gaan je op kantoor ook behoorlijk missen missen Frouke, maar laat je vooral niet beinvloeden door deze opmerking. Nutuurlijk wil ik jullie nog een heel gelukkig, liefdevol en gezond 2014 wensen. Doe Pip en Mees maar de groetjes en laat ze vooral oppassen voor onderwater muggen Hahaha.

Liefs uit Rotterdam, Eiso

• 10 Januari 2014 - 19:30

Lesly:

Wat een gave reis!
    Geniet nog heerlijk!

Groeten van Lesly en de bakfiets (doet het goed!)