Carszan en Diva Jane in de jungle - Reisverslag uit Taman Nesa Jaya, Maleisië van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu Carszan en Diva Jane in de jungle - Reisverslag uit Taman Nesa Jaya, Maleisië van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

Carszan en Diva Jane in de jungle

Door: Frouke

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

13 Januari 2014 | Maleisië, Taman Nesa Jaya

De volgende stop is Taman Negara, de jungle van Maleisië, die met zijn 130 miljoen jaar tot de oudste van de wereld gerekend wordt. Pip en Mees vinden het uiteraard erg stoer. In de boot op weg naar de jungle zien ze overal krokodillen in het water, tijgers, slangen en hele grote oeeee aaaaappuuh (oerang oetang apen) tussen de bomen….levendige fantasie of hele goede ogen?? Mees doopt zichzelf om tot ‘Carszan’ en Pip tot ‘het meisje van Carszan’…Pip heeft zich goed gekleed op haar jungle trip: roze legging, roze shirt, roze zonnebril, haarband, armband….we noemen haar Diva Jane…
Dan stopt de boot bij ons verblijf; een resort midden in de jungle…werkelijk prachtig hier….de apen lopen over de daken en een tapir komt ’s avonds even een kijkje nemen in het park. Als Carszan en Diva Jane samen met onze bagage in een golfkarretje naar onze bungalow worden gebracht concluderen we dat onze rugzakken het laatste overblijfsel zijn van het zogenaamde backpacken dat we eerder deden…

In de jungle hebben ze een 550 meter lange canopy walk gemaakt; een touwenbrug op zo’n 40 meter hoogte in de bomen….ziet er behoorlijk indrukwekkend uit…de zijkanten zitten met soort kippengaas dicht, dus we konden de kinderen veilig meenemen….De bruggen schommelen een beetje en je moet daarom 10 meter van elkaar vandaan blijven. Heel gaaf om te doen; prachtig uitzicht overal waar je kijkt….zo moeten apen zich dus voelen…ik zou persoonlijk die boom niet meer uitkomen….De kinderen leken geen angst te kennen en wilden het liefste de bruggen over rennen….

Die nacht gaat het regenen en het houdt niet meer op…We doen de wildlife-home experience…vanuit het balkon van onze bungalow zien we vanalles voorbij komen: van vogels tot een wild varken en zelfs een tapir. Als we ’s middags even binnen zijn wordt het een echte home-experience; een aap heeft zelf onze deur open gemaakt en komt even kijken of er nog wat te eten is. Carszan en Diva Jane sluiten zichzelf krijsend op in de badkamer terwijl de aap van de gelegenheid gebruik maakt rustig een rol koekjes te jatten. Het duurt even voor de kinderen zijn bijgekomen van de schrik en de boosheid dat hun koekjes gejat zijn. Pip stelt voor om de politie te bellen die de aap in de gevangenis moet gooien.

We besluiten ondanks de aanhoudende regen toch een wandeling te maken.. Erwin maakt van plastic zakken prachtige kinderponcho’s met bijpassende regenmutsen…en we gaan op pad. Het is een mooie wandeling tot mijn grootste angst werkelijkheid wordt…bloedzuigers….(Ik heb vroeger als kind tijdens een reis naar Thailand zoveel bloedzuigers op mijn voeten gehad dat ik er sindsdien doodsbang voor ben). Allevier hebben we bloedzuigers op onze voeten en/of benen. Dit keer sluit een krijsende mama zich dus op in de badkamer. Als Erwin op mijn verzoek voor de 3e keer iedereen aan een grondig bloedzuigercheck heeft onderworpen, komt het resort met een golfkarretje voorrijden en worden we voor de deur van ons eigen huisje afgezet. Ode aan het resort want ik was klaar met wandelen voor die dag.

De volgende dag bracht de boot ons terug naar het vasteland. Door de enorme regenval was het water in 36 uur bijna 5 meter gestegen. De overheid waarschuwt voor overstromingen. Tijd om naar Kuala Lumpur te gaan…

Hier hebben we voor de laatste 5 dagen een asociaal lekker appartement geboekt; in het centrum, zwembad erbij, uitzicht over de stad….fijn om deze reis zo af te sluiten.
De afgelopen 3 maanden zijn natuurlijk voorbij gevlogen, maar we hebben zoveel prachtige momenten om op terug te kijken….Onze hoofden zijn na 3 maanden leeg, onze batterijen weer vol…..We hebben ontzettend veel zin om iedereen weer te zien……Of we het jammer vinden dat het bijna voorbij is? Ja natuurlijk, maar we zijn vooral heel blij dat we dit alles hebben meegemaakt…

Tot snel!

Erwin
Frouke
Pip
Mees

• 13 Januari 2014 - 06:34

Es:

Dat je weer de jungle bent in gegaan, held!
    Il heb zin om jullie weer te zien.
    Fijne dagen nog en goede reis terug. X

• 13 Januari 2014 - 07:53

Opa En Oma Uit Tilburg:

Wij hebben fijn meegereisd en zijn blij als we jullie weer in onze armen kunnen sluiten ......geniet daar nog en tot gauw !! Xxx

• 13 Januari 2014 - 08:36

Mark:

Hey FEpm,

Wat een heerlijke verhalen en avonturen hebben jullie beleeft zeg. Ik vind het het mooist om de verhalen en invalshoeken van Pip en Mees te lezen. We weten natuurlijk hoe het is om op de verschillende plekken te zijn, maar om te lezen hoe Pip en Mees het ervaren en wat voor prachtige opmerkingen ze geven is echt geniaal..

We hebben genoten van de verhalen en ik geloof dat wij ook wel zouden kunnen wennen aan de manier waarop jullie de afgelopen maanden 'gebackpacked ' hebben ;-)

Zin om jullie weer in levende lijve te zien...

Geniet nog even van de laatste dagen.

Mark en Merit

• 13 Januari 2014 - 09:52

Sandra Nijskens:

Wat hebben jullie toch een fantastische reis gemaakt!! Wat moet het genieten zijn geweest. Kan me voorstellen dat t jammer is dat t weer bijna voorbij is, maar ook heel fijn iedereen weer te zien. Geniet van die laatste dagen in paradijs en alvast een goede reis terug gewenst!

XXX Sandra

• 13 Januari 2014 - 21:05

Carla:

Het einde van de reis is in zicht.
    Geniet van de laatste dagen daar.
    We zien jullie gauw. xx

• 14 Januari 2014 - 15:08

Wieteke:

Bah neeeeeee bloedzuigers!!! Ik heb altijd geleerd lange broeken en shirts aan met dichte schoenen in de jungle!!! Maar ja wat wil je met n resort in de jungle ;)
    Goede reis terug!!!

• 14 Januari 2014 - 20:00

Hanneke K.:

Mooi man! Veel plezier nog deze laatste dagen! xx