760 minuutjes - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu 760 minuutjes - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

760 minuutjes

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

27 Oktober 2013 | Nederland, Rotterdam

Wat een raar idee om in Rotterdam te vertrekken, wetende dat we pas 12 weken later weer terug komen. Dat hebben we toch echt eerder gedaan en langer ook nog wel… maar met kids is het toch een ander verhaal. Simpelweg omdat ze nog geen besef van tijd hebben. Dat blijkt ook wel als we in het vliegtuig zitten. Terwijl Mees het uitgilt van de lol tijdens het opstijgen, vraagt Pip over hoeveel minuutjes we er zijn….nou nog maar 759 minuutjes schat, dus het schiet al op….Het personeel van Malaysia airlines is superlief; zakken pinda’s, blokjes kaas, koekjes,…werkelijk alle zoethoudertjes worden uit de kast getrokken….niet zonder resultaat. De kids vallen met een vol buikje in slaap. Na een stop in Kuala Lumpur vliegen we direct door naar Bangkok met een klein vliegtuigje vol Thai. Ongelooflijk wat een aandacht de kinderen tijdens de vlucht krijgen. Mees wilde lopen. Toen we even later omkeken was er een ware fotoshoot aan de gang met mees in de hoofdrol. Hij vindt het helemaal te gek en begint te wuiven naar alles wat in zijn buurt komt. Pip is supergelukkig als ze van de ‘vliegtuigpolitie’ (stewardess) een opblaasbaar vliegtuig krijgt….

De eerste dag in Bangkok hebben we enorm ons best gedaan wakker te blijven. Het lekkere zwembad hielp even en ook de eerste heerlijke thaise curry zorgde voor een opleving. Daarna vielen we om….tot 3 uur ’s nachts; toen vroegen de kinderen zich af wanneer het weer licht zou worden. Nou dat werd het; alleen werden wij allemaal pas om 11 uur wakker. Heerlijk.

Vandaag naar hotel in centrum verhuisd en de stad een beetje verkend. De kinderen gaan gewoon mee in onze flow. We zorgen voor de nodige rustmomenten bij het zwembad en tijdens de wandelingen kijken ze hun ogen uit. Vanavond hebben we onze maaltijd op een avondmarkt besteld. Allemaal kraampjes met de meest uiteenlopende maaltijden. De kids mogen zelf kiezen: pip neemt een megapannenkoek met banaan en chocola, mees een dragonfruitshake en wij eten de rest van de kraampjes leeg ;-) Wat een paradijs hier zeg, ik kan blijven eten, schrijven over eten, foto’s maken van eten….mmmmmm…

Morgen nemen we de kids mee naar het koninklijk paleis, naar de wat arun tempel en een enorme liggende boeddha. Pip is dol op boeddha’s, dus we zijn benieuwd naar haar reactie morgen….Mees praat ondertussen nep Thais en vindt het onbegrijpelijk dat mensen hem niet verstaan.

• 27 Oktober 2013 - 19:33

(o) Ma Henriette:

Alweer een leuk verhaal. Het begin is gemaakt...en al gegeten op straat. We zijn benieuwd welke van de vele tips het gaat worden.......dank voor alle info en fotoos....smakelijk en voor nu welterusten!!!!! Wordt er eigenlijk ook gezwommen?????

• 27 Oktober 2013 - 19:44

Marcel:

Echt leuk om te lezen,....nu al benieuwd naar de volgende update,.. en wat goed en leuk dat de kinderen zo reageren,..prima opsteker voor hun ontwikkeling en wat een kans,.. ik ben stink-jaloersssss. Alle succes, geluk en liefs xx Marcel

• 27 Oktober 2013 - 20:55

Wieteke:

Heeeeej!!!
    Wat super om te lezen! Ik was zo benieuwd hoe de reis was gegaan! Geen last gehad van storm?? En de jetlag!! Fijn dat dat nu een beetje over is! Is het te doen met de tassen sjouwen? Geniet geniet!! Hier alles goed! Bobby doet super met joep!! Xxx

• 28 Oktober 2013 - 13:55

Es:

Superleuk om te lezen, fijn dat jullie zo'n' goede start hebben van deze bijzondere reis! X

• 28 Oktober 2013 - 20:29

Marco:

Kaboem! En de start is gemaakt! Veel fun en Bobby B. Kan het goed vinden met Joep. X co

• 28 Oktober 2013 - 21:54

Ome Mark En Tante Lien:

Hoi hoi,
    wow, wat een verhalen! Nu al! Dit gaat een onvergetelijke reis worden!
    Geniet!
    Groetjes uit het stormachtige Tilburg!
    X