Chillen op Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu Chillen op Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Erwin, Frouke, Pip, Mees Blom - WaarBenJij.nu

Chillen op Koh Chang

Door: Frouke

Blijf op de hoogte en volg Erwin, Frouke, Pip, Mees

04 November 2013 | Thailand, Ko Chang Tai

'Super VIP bus brings you to Coh Chang in only 5 hours!' Okee dan...dat van die superbus moesten we eerst nog maar eens zien, maar die 5 uur reistijd leek wel haalbaar…Het bleek precies andersom te zijn…We zitten prinsheerlijk met veel beenruimte. Beetje jammer is wel dat het verkeer rond bangkok muurvast staat…dus we doen er ietsje langer over: 10 uur om precies te zijn....Het eerste uur entertaint Pip de bus met wat zelfbedachte liedjes en ze hebben een goede tegenactie bedacht voor hun fotograferende fans: ze hebben allebei een plastic camera en maken foto’s terug. Het blijkt een effectieve methode om het fotograferen snel te laten stoppen. Hilarisch om te zien. De andere uren worden filmkijkend doorgebracht achter hun eigen tablets (thanks to oma!) De karate vecht films in de bus vonden ze niet zo leuk: ''waarom hebben ze hier heel de tijd ruzie op tv mam?''

Uiteindelijk vallen ze in slaap…bovenop Erwin….Net voor hij volledig lijkt weg te smelten, komen we bij de ferry aan….en daar staan ze weer, onze oranje vrienden; de monniken! De kids krijgen een opleving en laten na hun ‘monnikgroet’ trots hun kettingen zien die ze eerder van een monnik kregen. Een van de monniken laat ook zijn ketting met amuletten zien en haalt er 2 vanaf die hij aan de kettingen van de kinderen erbij hangt. Mees blijft de hele bootreis met de monnik spelen; ze hebben de grootste lol samen…de rest van de boot trouwens ook als Mees voor de monnik op de grond gaat liggen en zijn beste haai, tijger en aap-imitatie doet.

Eenmaal op Coh Chang hebben we een heerlijke bungalow aan het strand met een zwembad aan een klein rustig gelegen baaitje…Perfect!… Veel meer dan onszelf verplaatsen van het strand naar het zwembad en weer terug doen we eigenlijk niet. De dagen vliegen voorbij! De kindjes vermaken zich uren met het spelen met zand, zoeken naar schelpjes, visjes en krabbetjes en het bedenken van wat ze willen eten. Weer staan we versteld van het gemak waarmee de kinderen zich aanpassen; aan ons ritme (voor 10 uur ontbijten blijkt lastig haalbaar) aan onze eetgewoonten (ze eten ook nasi met een gebakken ei voor ontbijt!). ’S middags gaan we richting Lonely Beach, een hagelwit strand met palmbomen….met een relaxte strandtent erbij. We zoeken naar krabbetjes, kijken naar prachtige zonsondergangen onder het genot van verse fruitsapjes, koude biertjes en heerlijk eten.

Als de zon onder is gaat bij de strandtent de discoverlichting bij het dansvloertje aan (inclusief rookmachines: een nieuw fenomeen voor de kids: Mees wilde de eerste keer dat hij het zag de brandweer roepen). De kinderen zijn niet te houden en blijven dansvoorstellingen geven. De kindjes van de masseuse, de bediening en andere toeristen betrekken ze in hun onnavolgbare choreografie…..Taal, leeftijd: het maakt allemaal niet uit. Wat een feest.

We gaan nog een middagje kayakken langs de kust en nemen een snorkelsetje mee. De kinderen zijn vooral op zoek naar haaien dus komen enigszins teleurgesteld terug….in tegenstelling tot hun ouders ;-)

Na 5 dagen zon en zee krijgen we zin om wat actiefs te gaan doen. Pip wil olifanten zien en Mees tijgers. We zitten nu in Trat Airport te wachten op een klein vliegtuigje dat ons naar het volgende avontuur in Chiang Mai brengt….

• 04 November 2013 - 10:17

Sandra Nijskens:

Wat klinkt dat allemaal heeeerlijk!! Volgens mij de tijd van jullie leven ;-)! Mooie foto's en prachtige kinderen!

X Sandra

• 04 November 2013 - 10:49

Carla:

Weer een leuk verslag en mooie foto's. Geniet ervan.

Dikke knuffel .x

• 04 November 2013 - 14:31

(tante) Lien En (ome) Mark:

Wow! Wat geweldig weer dit! Goed om te horen dat jullie lekker zijn uitgerust en dat er aan de campina-look gewerkt is ;) Veel plezier met de Olifanten en Tijgers in Chiang Mai! Dikke kus van ons

• 04 November 2013 - 18:26

Oma En Opa Uit Tilburg:

Wat maken die kids veel mee!!! Volgens ons de meest leerzame school van het leven!!!
    Ook de rode draad van de monniken is geweldig leuk!!!
    En relaxen op dit niveau is echt vakantie vieren......prachtige foto's....jullie genieten....dus wij ook.....dikke kus voor allemaal en een extra knuffel voor the kids!!!!

• 04 November 2013 - 21:06

Jiska Van Der Meij:

Wat een heerlijkheid, geniet maar veel van al dat moois! Kus!

• 04 November 2013 - 21:24

Olga :

Zaaaalig jongens, ik geniet lekker mee. Maar inderdaad tijd voor wat actie ;-)
    Veel plezier in Chang Mai! Heb daar lekker gefietst! X

• 04 November 2013 - 21:27

Marjanneke:

Bedankt dat ik weer mag meegenieten! Wat een prachtige avontuur!
    Geniet!!!
    Groeten vanuit een herfstig Schiedam, Marjanneke

• 05 November 2013 - 00:52

La-chakiri@hotmail.com:

Hoiiiii echt mooie en leuke foto s me ma en ik zijn super blij voor jullie,dat jullie het zo na je zin hebben geniet ervan knuffels farida en leila

• 07 November 2013 - 10:34

Hanneke K.:

Aloha! Dat klinkt fijn, goed geregeld!!! Chiang Mai is en blijft ook een feestje met genoeg eten (en monniken:)) dus volgens mij moeten jullie je allevier weer uitstekend kunnen vermaken:). Enjoy! xx hanneke

• 07 November 2013 - 14:10

Wies:

Ben benieuwd naar jullie volgend verhaal. Een super vakantie zo te zien en te horen. Ook geweldig dat het voor de kids zo leuk is. Lekker genieten in Chang Mai.